R. Gordon, B. Williams- Ztracený svět v PODZEMÍ

Tuto knihu jsem dostala před dávnými lety k Vánocům od kamarádky, tuším, že to byl rok 2008, kdy kniha v ČR vyšla. Získala si mě hned od začátku, určitě za chvíli pochopíte proč.
Je to šestidílná(s původní verzí sedmidílná) série knih. Chybí mi přečíst už jen poslední dva díly. Jeden vyšel loni a druhý vyšel včera! Pro ten starší se tento týden vydám do knihovny. Rozhodla jsem se psát o každém dílu zvlášť.

Vše o knize ZDE
Vše o celé sérii ZDE

Je to tak. Opět další fiktivní svět, tentokrát ukrytý pod skutečným. Opět dokonale propracovaný s vlastními rasami.
Knihu jsem už od začátku milovala. I když jsem vůbec nevěděla, co mám čekat. Objevení světa pod zemí mě nadchlo. Celkově mě příběh velmi bavil a četla jsem ho vícekrát. Postavy jsou sympatické a nevšední, stejně tak jako děj. V pozdemním světě vládne tvrdý diktatura, kdežto na povrchu je příjemná demokracie. Celkově mi kniha přijde plná protikladů. Hrdina je nakonec s nalezeným světem spjat více než by kdokoliv očekával.
Děj je po celou dobu velmi napínavý a donutí Vás knihu přečíst prakticky jedním dechem. O to více se pak těšíte na další díl. Hrdiny jsou tam sice hlavně teenageři, ale podle mého by se kniha líbila i kdejakému dospělému.
Ještě trochu k podzemnímu světu. Celá kniha se odehrává v prostředí Londýna a svět pod povrchem je vlastně Londýn o asi 50 let dříve. Podle toho se zdejší lidé chovají, oblékají a žijí. Vůdčí rasa má dokonce svůj zvláštní přízvuk a od "normálních" obyvatel podzemního města se liší. Jelikož jsou fiktivní světy mojí životní láskou, srdce mi při čtení knihy plesalo.
Pro Vás trocha informací o rasách:

  • Površáci - typičtí lidé (Londýňané).
  • Kolonisté - okupované obyvatelstvo podzemí. Mají světlé až albinistické rysy. Je jim zakázáno vstupovat na povrch.
  • Styxové - vládnoucí elita. Oproti Kolonistům mají tmavé vlasy. Nosí bílé košile, pro které je jim přezdíváno "bílé límce". Mluví zvláštní nosovou řečí.
  • Koprolité - ve své podstatě inteligenčně velice omezený druh člověka. Styxové je užívají jako levnou pracovní sílu.
  • Armagové - Příšery spolupracující se Styxy. Zasáhnou, pokud je jakkoli zvrácen obřad proměny. Mají neuvěřitelné regenerační schopnosti (z jejich useknuté ruky se vytvoří nový a prvnímu ruka doroste) 
Už v roce 2011 měl být podle této knihy v kinech uveden film, ale stále se tak nestalo. Což mě velice mrzí, film by byl skvělý a určitě by si našel mnoho fanoušků.

4 komentáře:

  1. Ahoj Leni :) knížka opět vypadá zajímavě, asi dobrý úlet od reality že? :)
    TWF Kami*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ze začátku úplně ne, ale pak docela i ano. Ale zase nadruhou stranu ten podzemní svět nepůsobí zas tak nereálně. :)
      Každpádně je to dobré počtení :)

      Vymazat
  2. O tuhle knihu vždycky zavadím pohledem v obchodě, ale nekoupila jsem si ji. Nevím proč.Možná časem. Mrkni ke mě na blog taky píši o knížkách (nejen). Teď jsem rozjela komiksové memečko. :) Třeba Tě zaujme.

    OdpovědětVymazat