M. Hodkin- Prozření Mary Dyerové



Po delší době jsem měla čas číst knihu, která není v maturitním seznamu. Objevila jsem ji v regálu "Nové knihy" u nás v knihovně. Předem mi bylo jasné, že určitě jde o nějakou upírskou rádoby romantiku(druhý díl se jmenuje Proměna Mary Dyerové), ale děj byl celkově úplně jiný než jsem očekávala.

Bohužel jen trochu infa o knize najdete ZDE
A oficiální stránky(v Aj) ZDE

Pro mě tato kniha byla napřed trochu nudná, dlouho jsem se nemohla začíst, ale nakonec jsem ji přečetla snad za dva dny. Moc se mi líbí, že hlavní hrdinka má sice nadpřirozené schopnosti, ale spíše negativního rázu. Což tuto knihu odlišuje od ostatních. Je to přesně ten typ knihy, u které představivost jede na plné obrátky. Což miluji. Kniha je místy strašidelná, ale místy zase lehce "přeslazená", i když většinou pak následuje nějaký zvrat. Celkově je kniha hodně čtivá a příběh je velmi nápaditý a originální, ale nadruhou stranu v základu se moc neliší od ostatních knih pro mladé. Normální dívce se stane něco strašlivého, přestěhuje se, potká divného, ale sexy kluka a začnou se dít prapodivné věci. Upřímně já mám tento směr děje docela ráda. Akce i romantika, strach i humor. Velmi jsem se u čtení odreagovala.

Nedá se říct, že by mě tato kniha nějak ovlivnila nebo nutila nad něčím přemýšlet. Jednoduše mě moc bavila.
Někdy teď, myslím, že v listopadu by měl vyjít další díl. Doufám, že ho objevím v knihovně. Radši si knihy půjčuji než kupuji. Hlavně u knih tohoto typu. Líbí se mi teď, protože je o mladých lidech, ale za deset let už mě bavit nebude. V tomto případě je koupě zcela zbytečná.
Když tak nad tím přemýšlím, kniha je podobného žánru jako nedávno zhlédnuté, a teď už i čtené The Mortal Instruments
Noaha z této knihy jsem si představovala skoro jako Jace z Instruments. Taky trochu podivín, ale tak zvláštně přitažlivý,přesně tak, jak byl v knize popisován.

Určitě ji mohu všem doporučit. Hlavně těm, kteří se chtějí odreagovat, ale zároveň žasnout nad zvraty v ději.
Kdyby natočili film, nezlobila bych se :)

2 komentáře:

  1. Stáhnu si to, a určitě přečtu :) Mám teď jednu knížku rozečtenou (a k ní další dva díly, ale budu to střídat) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáhni, je to fakt hustý :) Já mám teď rozečtené dokonce tři knížky :D a vůbec nevím, co číst dřív :)

      Vymazat