DIY Škrabadlo pro kočky

Dlouho jsem scháněla nějaké obyčejné škrabadlo pro kočky, za příznivou cenu. Nechtěla jsem do něj ale investovat moc peněz. V každém zverimexu jsem byla nepříjemně překvapena, jelikož cena toho "nejzákladnějšího" škrabadla se pohybovala okolo 350Kč. Takže bylo prozatím rozhodnuto. Kocour má smůlu.
Po minulém(a hodně dávném) vyrábění ozdobných koulích z provázku(ZDE) mi ale zbylo hodně "přírodního" provázku, tak jsem ho chtěla využít. Po tom, co přítel vypotřeboval velkou roli strečové fólie mě to trklo. Co kdybych jednoduše omotala tu roli provázkem a udělala to tolik chtěné škrabadlo?

BUDEME POTŘEBOVAT:
  • Roli od strečové folie/koberce/čehokoliv v požadovaném tvaru
  • Přírodní provázek
  • Prkénko vhodné velikosti
  • Koberec
  • Tavnou pistoli
  • Šikovného chlapa s vrtačkou

JAK NA TO:
 Stačí jen provázkem omotat celou roli. Mně to zabralo celkem dost času, protože jsem měla velmi tenký provázek. Dá se ovšem sehnat i silnější a možná tak škrabadlo bude přijatelnější i pro kočičku.
Dále je potřeba si opatřit nějaké prkénko, nejlépe ve tvaru obdélníku či čtverce. Myslím si ale, že i kruh by nebyl špatný. Já jsem to své našla ve sklepě u dříví na zimu. :)
Teď je ten správný čas oslovit šikovného přítele/manžela/tatínka a poprosit ho o přivrtání obalené role k prkénku. Já jsem si pomocí pravítka vyměřila střed a obkreslila jsem kružnici role. Podle toho se role jednoduše přivrtá přímo doprostřed.
Pokud, jako já, nemáte zrovna krásné prkénko, přijde na řadu koberec. Já použila zbytky z koberce, co nám zbyly po renovaci chodby. Obkreslila jsem si kružnici role a vystřihla ji. Jednoduše jsem koberec navlékla na škrabadlo, ostřihla podle prkénka a nalepila tavnou pistolí. Tím pádem škrabadlo dostalo celkem pěkný vzhled. Napadlo mě také i prkénko omotat provázkem, ale lenost zvítězila.

Dle libosti a nálady, můžete vyzkoušet i vícepatrové škrabadlo, záleží jen na vaši fantazii a chuti tvořit. :)


Aby škrabadlo kocour nepřevrhl, dala jsem do role pár kamenů. Na vršek jsem pak nalepila vystřihnuté kolečko z koberce. Samozřejmě ještě můžete oblepit kobercem i strany prkénka.
Jelikož jsem se k výrobě uchýlila hlavně kvůli ceně škrabadel, spočetla jsem si, na kolik mě výroba cca vyšla. Provázek stál 59Kč, a rozhodně mi ho zbylo minimálně ještě na jedno škrabadlo, role byla zadarmo a stejně tak prkénko. Koberec byl na půdě a jinak by se vyhodil, tudíž jeho cenu(obzvláště takového malého kousku) odhaduji na max. 10Kč. "Výrobní cena" škrabadla je tedy maximálně 69Kč 

Zkoušeli jste někdy něco podobného vyrábět? Mají Vaše kočičky rádi škrabadla nebo raději křesla, jako ten náš raubíř? :)

8 komentářů:

  1. Bohužel u nás v domě nejsou kočky vítané (jako malá jsem za kotě bojovala zuby-nechty, ale rodiče nejdou obměkčit). :/ :D Je od tebe hezké, že se o svou číču tak staráš.. :) Má štěstí, že má takovou paničku! Corculum♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to je škoda, u nás jsou kočky už odjakživa. :)

      Vymazat
  2. Super nápad! :) Náš kocour a kočka jsem venku takže nehrozí, že by nám doma škrabali nábytek. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Náš kocour také bude venkovní, ale zatím přespává v nedodělané koupelně. Minulý kocourek se nám ani ne po roce ztratil, tak jsme teď opatrnější. :) Ale vždycky bude mít přístup dovnitř. :)

      Vymazat
  3. Kdybych měla doma kočku, hned jí to udělám! Skvělý nápad! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Super :))) to vypadá dobře. Předávám nápad přítelovi :) Na mém blogu je soutěž o bělící pásky na zuby, takže pokud ses nezapojila ještě, budu moc ráda za tvojí účast.:))) Blog ϐook of ϐeauty

    OdpovědětVymazat