A. Tintera- Reset

Knihu jsem si včera půjčila v knihovně. Asi před deseti minutami jsem ji dočetla, takže mé dojmy jsou velmi aktuální a časem nepoznamenané. Původně jsem si myslela, že to bude blbosti, ale po pár stránkách jsem se začetla a už jsem se nemohla od trhnout. Snad Vás recenzí neunudím, jsem plná dojmů. Tak se mi doufám povede to nějak kloudně sepsat.

O knize ZDE

Napřed jsem si myslela, že kniha bude velice podobná upířím a vlkodlačím ságám, ale nakonec jsem musela uznat, že je naprosto odlišná. V knize je v hlavní roli akce a napětí a romantická část je pouze v pozadí. I když právě ona nejvíce ovlivní děj. Přímo nadšená jsem byla při čtení řádků, kde bylo vysvětleno, že všichni reseti mají na ruce "čárkový kód". Ihned jsem si vzpomněla na film Vyměřený čas(In Time), i když podobnost těchto dvou příběhů je docela malá.

Také se mi velmi líbila myšlenka virusu, který lidi zabíjel, ale způsobil jejich zmrtvýchvstání(musela jsem si najít ve slovníku jak se to správně napíše). A také mě potěšilo, že čím déle se vzbudili, tím více byli bez emocí. Samozřejmě hlavní hrdinka byla ta bezcitná mrcha, která se vzbudila po nejdelší době. Po pár stránkách mi hned bylo jasné jak to dopadne. Ona se vzbudila po 178 minutách, on po 22 a navzájem si přijdou zvláštní. Naštěstí měl ale děj mnoho zvratů a zápletek, ale i přesto se nakonec moje předtucha vyplnila.
Musím uznat, že nejvíce se mi líbila právě ta akčnost celé knihy(i když většinou se chytnu právě té romantiky), která mě nutila číst stále dál a dál. V žádné části jsem se nenudila a pořád mě zajímalo co se stane nebo naopak nestane na další stránce. To v mém případě znamenalo několik napomenutí během vyučování...
Další věc, která knihu odlišuje od Upířích deníků apod. je ta, že se nejedná o "zakázanou lásku" mezi nadpřirozenou bytostí a člověkem. Naopak lidé resety nesnáší a láska se vyvrbí mezi resetskou trenérkou a jejím, z počátku neohrabaným, rekrutem.
Hrdince je sice pouze sedmnáct let, ale myslím si,že kdyby to tam nebylo napsané, představovala bych si ji jako dívku mezi 18-23 lety, což je pro mě přijatelnější. Takže jsem nakonec napsanému věku nevěnovala pozornost. Tím pádem se bude určitě líbit i starším čtenářům.
Příští rok má vyjít další díl, který se mému čtenářskému srdci určitě nevyhne.
Kdybych knihu měla ohodnotit procenty, získala by plnou stovku. Proto neváhejte a poohlédněte se po ní v knihovnách nebo kdekoliv jinde :)
EDIT 2.11.- Dneska ráno jsem přistihla při čtení mamku, nemohla se odtrhnout. Četla od půl deváté do čtvrt na jednu :)

Přesně kvůli takovým knihám miluji naší knihovnu. V regálech podle jmen autorů bych ji nikdy neobjevila, ale sekci "Nové knihy" procházím pokaždé velice pečlivě. A jelikož jsem typ, který nehledí na autora, ale povrchně na název a zadní stranu obalu, vždy objevím něco co mě zaujme na první pohled.

2 komentáře: